יום רביעי, 19 במאי 2010

שינוי ניסוח ההצעה לפרוייקט גמר

איה רוצה לשלוח את ההצעות של פרוייקטי הגמר שלנו למה"ט בעוד שבוע. בפגישה האחרונה היא אמרה שכל ההצעות שהיא קראה לא היו מתאימות מכל מיני סיבות. לי היא אמרה שזה כתוב מעורפל מדי, ולא מבינים על איזה מוצר אני מדבר.
אחרי שקראתי את ההצעה הקודמת שכתבתי, אני מבין על מה היא מדברת. גם ניסיתי להיות כללי כי אינני יודע עדיין באיזה פתרון בדיוק אבחר, וגם חלק גדול מההצעה שלי דיברה על שיטה לניהול המידע לגבי הפריטים החשובים, ואני חושב שמכיוון שלגבי השיטה אין פתרון עיצובי, קשה להבין על איזה מוצר מדובר.
ניסחתי מחדש את ההצעה כך שאני מתמקד במוצר מסויים (סוג של מוצר אחסון), והשמטתי את כל הנושא של מערכת לניהול מידע:

מבוא:
המוצר: מוצר אחסון להגנה על דברי ערך הנמצאים בשימוש שוטף בעת שריפה ואסונות טבע נוספים.
סביבת הפעולה הטבעית של המוצר היא בית המגורים ומקום העבודה, בהם נמצאים בשמירה ובשימוש יומיומי חפצים שונים החשובים מאד למשתמש (רכוש סנטימנטלי, מסמכים אישיים, מידע מקצועי, רכוש בעל ערך כספי וכד'). חפצים הנמצאים בשימוש יומיומי לא נוחים לשמירה בכספת, וכיום רוב המוצרים להגנה משריפה מעוצבים ככספות.
בעבר אוכלוסיות האדם אופיינו בנוודות, אך עם ההשתקעות ביישוב קבע, עלתה חשיבותם וכמותם של פריטי הרכוש הקולקטיביים והאישיים. מקורות ההשראה למוצר לקוחים ממנגנוני עולם הטבע המאפשרים התחדשות ושימור מתוך השריפה.

סיבות לבחירה:
פריטי רכוש וחפצים שבבעלות האדם המודרני יכולים להיות חלק משמעותי ביותר מחייו, אם בשל התועלת שהם מעניקים, המאמץ הדרוש להשגתם, או היותם יחידי סגולה.
אסונות טבע מסוגים שונים עלולים להופיע במפתיע בכל מקום ע"פ כדה"א ועשויים לגרום לפגיעה משמעותית ברכוש (לפי דוח של האום “לאחרונה התמותה באסונות טבע נמצאת בירידה, אך המחיר הכלכלי שהם גובים עולה בהתמדה”). שמירה על חפצים אלו בעת אסונות טבע היא צורך קיים.

מטרות עיקריות:
על המוצר יהיה לאפשר שילוב בין שימושיות בחפצים ביומיום, לאופני הגנה שונים בהתאם לסוג הפריט, אופי ארוע החרום, ומצבו הפסיכולוגי של המשתמש בעת חרום.
תבחן אפשרות להגנה על סוגים שונים של פריטים, כגון מידע אלקטרוני, מסמכי נייר, כסף ופריטים סנטימנטליים.
העיצוב שייבחן ישלב אמצעים פיזיים להגנה על מגוון פריטי רכוש במצב אמת, עם פעולות הגנה אקטיביות מצד המשתמש.

נשמע יותר ברור?

אין תגובות: