יום ראשון, 19 בספטמבר 2010

המשך וסיום מצנם

לאחר תכנונים רבים ומשתנים בSOLID, הרכבתי את גוף המצנם מלוחות סנדביץ', ואת הרגליים מפרוסות PVC מוקצף. כמו תמיד הסתבכתי והלכתי (בעיקר עם הרגליים של המצנם):
ראשית הייתי צריך לתכנן את הרגליים ולחשוב איך להדפיס זאת על נייר כך שרוחב הרגליים יתאים לכמות החיתוכים שאני רוצה לעשות, ולעובי החומר שיש לי. חשבתי על קרטון ביצוע, קניתי קאפות, ואז הבנתי שזה חייב להיות מחומר מספיק קשיח כדי שיהיה מה לעבוד איתו, אז עברתי ללוח פלסטי (היה לי רק ABS). כמובן שכל החלפת חומר משנה את עובי הפרוסות, אבל לתכנן שוב את חיתוכי הרגליים לא היה לי זמן, אז אמרתי לעצמי "נסתדר". קצת יותר דק או עבה לכל כיוון יהיה בסדר.
כאשר ניסיתי לנסר את חתיכות הפלסטיק מהלוח שהיה לי, זה לקח כמה שעות לחתוך את כל החלקים, וראיתי שזה מסובך מדי לעיבוד בכלים שיש לי וייקח לי יותר מדי זמן. גם הייתי צריך לחשוב על השיוף של זה שבטח היה יכול להיות סיוט, כי יש צורות פנימיות שלא הייתי יכול לעשות בכלים ממונעים.
אז עברתי לPVC מוקצף שהיה יותר דק, וחשבתי להדביק את הפרוסות עם אפוקסי. חתכתי שוב את הצורות, הדבקתי בכל פעם זוג חלקים, זה לא ממש נדבק, עד שמצאתי שיטה עם דבק וברגים קטנים. בעיה נוספת שהיתה לי שלוח הPVC שהיה לי היה מעט קמור, וזה גרם לחיבורים לא מקבילים (יצאו לי 2 רגליים עם נטייה ימינה). גם היה לי קשה להקפיד על מיקומי ההדבקות, והרגליים יצאו דומות אבל לא מספיק. קיוויתי שזה יהיה בסדר בליטוש הסופי עם תוספות של חומר (קרקיט). בצילום להלן הרגליים לאחר כמה שכבות ראשונות של קרקיט למילוי המדרגות. השאיפה היא להחליק את המדרגות, ואח"כ ללטש שיהיה חלק.




רק מה.. יומיים לפני ההגשה הבנתי שהרגליים יצאו לי דקות מדי, לא מספיק מדוייקות, ושיש עוד הרבה עבודה על ליטוש, מילוי והחלקה.
אז החלטתי לעבור לMDF. הדבקתי 3 לוחות אחד לשני, חתכתי אותם באופן כללי לפי מבטים מ3 כיוונים, והתחלתי ללטש, לאטום ולמלא. חתכתי חתך אחד יותר מדי עמוק ואחת הרגליים לא עמדה בעומס (גם מדובר על לוחות שאינם אותו גוש ממש) ובזוית, והייתי צריך לקבע אותה עם דיבלים.

מצטער שלא צילמתי באמצע, אבל כמו תמיד עבדתי בלחץ וברגע האחרון.
את גוף המצנם עטפתי בנייר עבה שהדבקתי עליו כדי לחסוך קצת גימורים (זו היתה החלטה טובה בסה"כ), ובתוכו הכנסתי לוחות המדמים את גופי החימום.
והנה התוצאה הסופית
רטרו כבד עם נגיעות עתידניות. לא ברור איך החלקים מדברים אחד עם השני, והצורניות לא מספיק החלטית.
לטעמי אני מרוצה בהתייחס לקשיים הרבים שנתקלתי בהם במהלך התהליך.
למדתי הרבה בעיקר מבחינת שיטות מידול.











אין תגובות: